Télre, nyárra piros köröm? Miért mindig a piros? Kicsit utánajártunk
Írta: Raidl-Szőke Szilvia | 2021-02-25 | << Vissza az összes blogtémáhozHozzászólások: 0
A Műkörmös Szakoktató Tanfolyamunk végén az egyik vizsgafeladat egy szabadon választott műkörmös szakmai téma feldolgozása. Horváth Mónika szakoktató tanulónk feladata igen jól sikerült munka, így ezt most változtatás nélkül bemutatom Nektek, akkor lássuk :-)
Szalonban végzett munka során majdnem minden kolléga szembesült már azzal a szinte megmagyarázhatatlan ténnyel, hogy a vendégek 99%-a előbb vagy utóbb a piros színt részesíti előnyben. Az OKJ tanfolyam elvégzése után mind elméleti, mind gyakorlati tudással belecsöppenünk a szalonmunka rejtelmeibe és ezzel együtt számos új területtel is meg kell ismerkednünk, ezek közül az egyik igen érdekes téma a személyes színtanácsadás. Nem árt, ha felkészülünk színekből és a színek harmóniájával is tisztában vagyunk, ugyanis rendkívül fontos, hogy elégedett vendégekkel indítsuk el a vállalkozásunkat, vagy éppen az alkalmazotti munkaviszonyunkat, illetve építsük ki a jövőbeni vendégkörünket.
Néhány piros árnyalat a StudioFlash piros Géllakkjai közül :-)
Nagyon fontos kérdés, hogy üzletünk elindításakor/nyitásakor, milyen alapszínekkel és azok mely árnyalataival indulunk el, milyen változatos az induló készletünk. Nincs konkrét követendő stratégia erre vonatkozóan. Ez függ nagyban a leendő vendégkör milyenségétől, ezért fontos figyelembe venni, hogy helyrajzilag (például nagyvárosban, kisvárosban vagy kis faluban) hol kezdünk bele a munka rejtelmeibe és kik a célcsoportunk (például túlnyomó többségben milyen korosztály, milyen a fizetőképes kereslet összetétele), kik azok, akiket el szeretnénk érni a munkánk során és őket mivel és hogyan szeretnénk megszólítani. Ehhez megfelelően kell kezdeti marketing és reklám fotóinkat kiválasztani, referencia munkáinkat hirdetni, úgymond tudnunk kell magunkat eladni. Meg kell találnunk a helyi igényeket kielégítő választékot, legyen szó akár harsány uv színekről, vagy visszafogott nude változatokról. Ehhez egy érdekes és sokak által kevésbé ismert tény a piros szín meghatározó szerepe és árnyalatai közötti különbségei.
Mit értünk a szalonban folytatott munkánál a színtanácsadás alatt? Nagyon fontos, hogy egy szín kiválasztásakor figyelemmel legyünk a vendég bőrtípusa, kéz- ujj- és körömformája, bőrszíne iránt, illetve stílusának legmegfelelőbb árnyalatot, színt, díszítést tudjuk választani, ajánlani, akár követve az aktuális trendeket is. Ha ezt a tanácsadást figyelembe vesszük és alkalmazzuk a munkánk során, akkor az árképzésünket is befolyásolni fogja, hiszen a vendéggel eltöltött idő hossza nőni fog, ezzel együtt pedig ez az akár 10-15 perces extra szolgáltatás meghatározza a végső árlistánkban szereplő árak kialakítását is.
A színpszichológia szerint a színeknek fontos jelentése van és hatással vannak hangulatunkra, érzéseinkre, akár a választásainkra, a mindennapokban hozott döntéseinkre is (például a marketing szakemberek figyelemfelkeltésre használják a piros színt leárazásokkor, akciók figyelemfelkeltésére). Sokszor a vendég által kiválasztott szín, forma, illetve díszítés (akár egy bemutatott retusált fotó alapján, melyet előszeretettel hoznak magukkal vendégeink) lehet, hogy nem a legmegfelelőbb választás lesz. Ilyen esetben diplomáciai érzékünket elővéve tudnunk kell ajánlani számára megfelelő megoldást, amivel elégedetten tud távozni.
Kanyarodjunk vissza a piros körmökhöz
Nagyon sok választ hallottam már arra vonatkozóan, hogy miért ragaszkodnak a hölgyek a piros színhez. Ezek közül a leggyakoribbak voltak a következők: mindenhez megy, csajos, látványos, a férjemnek/barátomnak ez tetszik, nőies, örök divat stb. Ahhoz, hogy ennek a jelenségnek megértsük a miértjét, szükségünk van néhány fontos információra.
Az első modern körömlakkot a Cutex gyártotta (A Cutex egy körömápolási termék márka, amelynek a tulajdonosa a Revlon Inc. volt) és 1917-ben került kereskedelmi forgalomba. Az első színe a piros volt, melyet az autók karosszériájához felhasznált fényező festék ihletet. Elterjedésében nagy szerepet játszott az akkori híres filmsztárok, illetve filmipar piros lakkok iránti rajongása és az első színes filmek megjelenése. Növelte a drámai hatást. Talán ennek is köszönhető örök klasszikus vezető szerepe. De ne gondoljuk, hogy az akkori kor társadalmi elvárásai mellett könnyen fogadták volna ezt a nők által használt újítást. Nagyon megosztó volt, sokan kifejezetten elutasító véleménnyel voltak a nők körömfestéséről. Az érzéki, szexi nő az akkori kor elvárásai szerint nem volt egy elfogadott dolog, így a vele együtt felbukkanó piros köröm és piros rúzs is eleinte nehezen nyerte el a háziasszonyok vagy éppen férjeik tetszését. Az idők során viszont egyre elfogadottabbá, mára pedig tradicionálissá vált. Az eltelt évtizedek alatt az elfogadottságában összesen annyi változás zajlott, hogy milyen körömhosszon és formán illett használni a pirosat. Voltak olyan időszakok, amikor csak a hosszabb körömformához illőnek tartották, nem illett a "csutka körmöket" pirosra festéssel kihangsúlyozni. Aztán - leginkább a rövid, géllakkozott körmök elterjedésével ez megfordult és már a rövid, maximum ujjbegyig érő körmök lettek piros színűek, a pirosra lakkozott hosszú körmöket közönségesnek tartották. A ma divatja ez ügyben (is) teljesen megengedő, ma már -ha szép a körömforma- nyugodt szívvel festhetjük pirosra, akár rövid, akár hosszabb körömről van szó.
A piros szín jelentése egyébként nem elhanyagolható abban a kérdésben, hogy miért ez az egyik leggyakoribb választás a hölgyek körében. A piros az erő, a szenvedély és a szerelem színe. Emeli a vérnyomást, a légzésszámot, a szívverést illetve a pulzusszámot. Figyelemfelkeltő szín, mely önbizalmat sugároz.
Egy érdekes tény a piros színről, hogy sötétedéskor ez az első szín, amit szem elől tévesztünk.
Összességében a piros, mint köröm szín divatosnak számított, számít most is és ez a jövőben is biztosan így marad. Piros az egyik örök klasszikus, mint a szintén közkedvelt párja a francia köröm.
Én azt ajánlom, hogy szalonunkban többféle árnyalatú piros színt tartsunk, így mindig lesz elegendő választási lehetősége a piros színért rajongó vendégeinknek. Egy kis odafigyeléssel, minőségi körömdíszítéssel akár trendi körmöket is varázsolhatunk, vagy maradhatunk az elegáns, ünnepélyes vagy sportos változatánál is. Egy biztos, kortól, aktuális divattól, körömhossztól függetlenül a piros mindig egy tökéletes választás marad.
Hasznos tanácsokért, érdekességekért, újdonságokért iratkozz fel hírlevelünkre, és
webáruházunkban felhasználható 5%-os kuponnal jutalmazunk.
Szeretnék feliratkozni a hírlevélre
Hozzászólások
Jelenleg még nem érkezett hozzászólás a témában!
Írj egy hozzászolást *
Neved *
E-mail címed *
Neved a Facebookon
Hozzászólás beküldése
Kristóf Csilla | 2023-06-20
Lehet-e sikeres a műkörmös vállalkozásod csak gél lakkozással? Ismerd meg stratégiáinkat, hogyan kommunikálj vendégekkel, ha nem szeretsz körmöt építeni! Tovább >>
FlashTalkMűkörömPantoleon Aliki (Alice) | 2023-06-20
Növeld a hatékonyságod műkörmösként! Műköröm tippek az eszköz- és anyagválasztásról, csiszológépes technikákról a minőség megőrzése mellett, ami ugye a legfontosabb. Tovább >>
FlashTalkMűkörömGél lakkKristóf Csilla | 2023-06-15
Ismerd meg a letört és betört körmök okait és megoldásait! Felfedjük a helyes sablonozás, a precíz előkészítés és a megfelelő anyagválasztás jelentőségét. Tovább >>
FlashTalkGél lakkJanó Szilvia | 2019-07-28
Mi az a szempilla lifting? És hogyan érhetjük el vele a látványos nyitott szem hatást? Most alaposan kivesézzük ezt a technikát. Gyertek, emeljétek velem a pillákat! Tovább >>
MűszempillaMűszempilla alátétMűszempilla ragasztóJanó Szilvia | 2018-09-22
Új vendég esetén a műszempilla építés előtt nagyon fontos az igények felmérése és a megfelelő tájékoztatás az építésről és a szempillák viseléséről. Tovább >>
MűszempillaLudányi Fanni | 2018-11-07
Mutatjuk mik lesznek a 2019 év legújabb körömtrendjei. 2018 után izgalmas évünk lesz a köröm divatban és műköröm formákban, legyen tél, nyár vagy éppen ősz. Tovább >>
KörömtrendekMűkörömKoszta Dóra | 2019-03-23
A porcelán egy fantasztikus műkörmös alapanyag. Sokan ezt nem látják be, bár sok pozitív tulajdonsága van. A cikkben bemutatunk párat és építünk egy porcelán körmöt Tovább >>
MűkörömMűköröm képzésKristóf Csilla | 2020-03-22
A megerősített gél lakk technikája egy remek eljárás! A blogban gyönyörű képeken és hasznos leírásokon keresztül végigvesszük születését, előnyeit és hátrányait Tovább >>
Gél lakk
1027 Bp., Margit krt. 48. 1.em./7.
(11-es kapucsengő)
Hétfő: 09:00-18:00, Kedd-Csütörtök: 09:00-17:00, Péntek: 9:00-16:00 Szombat-Vasárnap: 09:00-15:00
+36 (70) 326 4014
+36 (1) 400 7398
info@studioflash.hu
Ügyfélszolgálat
Németh Zsuzsanna
(70) 326 4014 | (1) 400 7398
1027 Bp., Margit krt. 48. 1.em./7.
(11-es kapucsengő)
Hétfő: 09:00-18:00,
Kedd-Csütörtök: 09:00-17:00,
Péntek: 9:00-16:00 Szombat-Vasárnap: 09:00-15:00
+36 (70) 326 4014
+36 (1) 400 7398
1027 Budapest, Margit krt. 48. 1.em./7.
Hétfő: 09:00-18:00,
Kedd-Csütörtök: 09:00-17:00,
Péntek: 9:00-16:00 Szombat-Vasárnap: 09:00-15:00
+36 (70) 326 4014
Angol nyelvű ügyfélszolgálat:
contact@studioflash.hu
StudioFlash Beauty Kft.
Adószám: 22630681-2-41
Cégjegyzékszám: 01-09-936594
Felnőttképzési nyilvántartási számunk: B/2020/001362
Felnőttképző engedély száma: E/2022/000132
Minőségpolitikaképzési program
Adatvédelmi beállítások